Új jelszó kérése

Cikkek és érdekességek
2015.08.19 16:17

Túra a Börzsönyben

Még tavaly terveztük el egy baráti társasággal, hogy idén nyáron meghódítjuk a Börzsönyt - családdal, gyerekekkel, sátrazással, ahogy kell.

Nyár elejére ki is tűztük az időpontot, mindenki szorgosan készült az alkalomra - felszerelés-vásárlás, túrakönyvek tanulmányozása, kisebb túrázások. Aztán eljött június második hétvégéje és vele együtt a túrázás előestéje. Precízen, céltudatosan csomagoltam össze a hátizsákba a szükséges holmikat: hálózsák, váltás ruha, eső elleni ruházat, elsősegély felszerelés. Végezetül a táskám külső pántjára rögzítettem a frissen vásárolt Leatherman OHT multiszerszámomat is. Sokat gondolkodtam a vásárlásán, de az összes online fórumon azt ajánlották, hogy egy ilyen túrára mindenképp vigyek egy ilyet magammal, mert számos egyéb szerszám cipelésétől szabadít meg.

A túránk kiinduló állomása egy turistaház volt, amit még természetesen autóval közelítettünk meg. Ott leparkolva a járműveket bevetettük magunkat az erdőbe. Egész nap a térképet és a jelöléseket követve, jó hangulatban, nevetgélve haladtunk. A kora délutáni órákban érkeztünk meg egy aprócska kis tisztásra, ahol le is táboroztunk egy rövidebb, gyors ebéd idejére. Itt nyílt alkalmam először elbüszkélkedni az új szerszámommal, miután könnyesre kacagtuk magunkat azon, hogy Zsolti barátunk szorgosan bevásárolt egy temérdek adag konvzervet, amit magával is cipelt, csupán a hozzájuk tartozó konzervnyitót hagyta otthon. Próbált védekezni valami olyasmivel, hogy “ő azt hitte, hogy ezeken már mind van nyitófül”, de ettől csak a nevetésünk lett még hangosabb. Néhány percnyi nevetés után megszánva a táskámról leakasztottam az OHT-t és a konzervnyitónál felnyitva átadtam neki. Néhány pillanattal később már falatoztunk is.

A nap további része zavartalanul telt, szép tájakon haladtunk át, már-már lépésenként megállva, megcsodálva, lefotózva a természet különféle alkotásait. Estére egy nagyobb tisztáson vertünk sátrat, ahol még kialakított tűzrakóhely is volt. Gyorsan felhúztuk a sátrakat és nekiálltunk előkészíteni a vacsorát. Az OHT itt is bizonyította rátermettségét, amikor Szilvi a saját késével inkább morzsolta a kolbászt, mint szeletelte volna. A 6 cm hosszú, egyenes élű penge pont ideális volt a feladathoz, így átvettem tőle a kolbászokat, hogy még aznap este elkészülhessen a vacsora. Néhány perccel később már felkarikázva várták a sorsukat. Másnap reggel újult erővel vágtunk neki a következő napi szakasznak. A nap nagy részében kényelmesen sétálva, nézelődve élveztük a természet hangjait. Egyszeri fennakadás volt csak - de az szó szerint. Már visszafele tartottunk az ösvényen az autók felé, amikor Csabi hangos puffanással esett hasra. Először nem értettük, hogy mi történt, de kiderült, hogy a földből kiálló, elég réginek tűnő drótdarabban botlott meg. Próbáltuk kiszedni a földből, hogy mások elkerülhessék a “pofára esést”, de hosszan a földbe volt ásva valamiért. Arra tippeltünk, hogy csak valami régi kerítés maradványa lehet, ezért nyugodt szívvel vettem elő a hétvégén már harmadízben a Leathermanemet, hogy kipróbáljam a híres drótvágót rajta. Nos, nem csalódtam: gyakorlatilag a legelső apróbb szorításra megadta magát az anyag és immár két részben lengedezett. Ezeket már könnyedén vissza tudtuk hajtogatni, hogy másoknak ne legyen útba.

Hazafele az autóban még hosszan folyt a beszélgetés a hétvégi élményekről és már azon tanakodtunk, hogy hova megyünk legközelebb. Valamint a többiek azon, hogy ők milyen szerszámot vegyenek addigra.